Na pátek 9. února  připadá mezinárodní den pizzy, připomínáme si tak jedno z nejpopulárnějších italských jídel. Přestože je za rodiště pizzy považována Itálie, případně Brazílie, ani v Čechách se jí nevyhýbáme. Každý rok sníme více než 31 milionů pizz.

Mezinárodní den pizzy je tady a my jsme vyzkoušeli její „lehčí“ variantu. Každý si rád občas dopřeje něco méně zdravého a z hlediska výživy hříšného. My bychom nejraději hřešili neustále, a proto jsme zkusili nahradit mouku stravitelnějšími ingrediencemi 🙂 Fantazii se meze nekladou a náplň si můžete kombinovat, jak se vám zlíbí. Naše verze je velmi prostá a barevně připomíná první známou pizzu – legendární Margaritu, upečenou v národních barvách Itálie. Příprava je jednoduchá, klidně ji zvládnete i se svými ratolestmi.

PIZZA Z ŽITNÝCH/OVESNÝCH VLOČEK

Těsto:

  • 100 – 150 g vloček podle velikosti plechu
  • semínka dle chuti (sezam, lněné semínko, chia, slunečnice)
  • olivový olej
  • voda
  • sůl, pepř, provensálské koření nebo jiné sušené bylinky (např. estragon, oregano, bazalka)

Náplň:

  • rajčatový protlak/drcená rajčata
  • chilli, oregano, bazalka
  • mozzarella (my jsme zvolili variantu light)
  • cibule
  • rajčata
  • rukola (po upečení)

Ovesné vločky a semínka rozmixujte najemno, vsypte do vhodné mísy, přidejte koření a promíchejte. Vlijte lžíci olivového oleje a vlažnou vodu a hnětením spojte ve vlhkou a lepivou hmotu. Nechte chvilku odpočinout a mezitím si připravte náplň. Protlak mírně nařeďte a ochuťte bylinkami, chilli nebo kořením, které máte rádi. Zeleninu a sýr nakrájejte na jemné plátky. Plech vyložte pečícím papírem a rukou na něj naneste těsto v souvislé vrstvě 0,5 – 1 cm silné. Uhlaďte a naneste ochucený protlak, sýr a zeleninu. Pečte na 200°C cca 15 minut (podle zkušeností s vaší troubou) a po upečení posypte čerstvou rukolou.

Jíst se dá i druhý den, je skvělá i studená a neokorá.

Přejeme dobrou chuť! 🙂

http://skodafit.cz/wp-content/uploads/2018/02/Pixgram_2018-02-08-11-04-24.mp4

Share This