Pokud jste udělali životní rozhodnutí a začínáte běhat, pak gratuluji! Snad jste si dokonce pro sebe či veřejně slíbili, že uběhnete půlmaraton za necelý rok v ulicích Plzně. Těšíme se na vás.
Co na úvod? To nejdůležitější je hned na začátku to nepřepálit…. Platí to obecně pro vše, s čím začínáte. Jste nadšení, věnujete nově objevené zálibě všechen svůj volný čas a nezměrné úsilí. Projdete všechny nejslavnější weby s běžeckou výbavou, vyrazíte do krámu a začnete ohromovat nešťastného prodavače pojmy jako supinace, pronace, anaerobní práh atd. Ale když samotné běžecké tréninky na začátku přepálíte, dostaví se únava a vyčerpání. Začnete být otrávení na celý svět. A to nechcete, že? Mnoho z nás, mě nevyjímaje, chce viditelný pokrok rychle. Teď zaberu a poběžím rychleji a déle, řeknou si mnozí. Škorpil radí 26 minut, tak já dám hodinu, to všichni uvidíte, co dokážu, holedbáte se v duchu. Ne, ne, ne, vydržte, raději pomaleji a kratší trasy a postupně přidávejte třeba tak, jak vám Miloš radí. Upřímně, já s běháním začínal třikrát. Až na potřetí, když jsem začal dodržovat pravidlo „NEPŘEPÁLIT“, jsem se chytil a začal běhat dlouhodobě a pravidelně. Předtím jsem se brzy odrovnal a po zhruba čtrnácti dnech jsem se ploužil jak bernardýn. Na běhání jsem neměl ani pomyšlení. Tak na to myslete a pamatujte, výjimky v tom neexistují. Nepokazte si tedy hned začátek.

Běhejte srdcem.

Share This